Bokbloggen: hur gör jag?

Jag tänkte posta en enkel steg för steg-guide till hur man kommenterar inför vårt bokbloggande som sätter igång på torsdag. Jag har gjort några mycket pedagogiska bilder som tar er med i processen. Häng med:

1. Längst ner i det aktuella inlägget finns det ett grått fält. Till vänster i fältet står det om inlägget tillhör en specifik kategori. Till höger står det Kommentera. Klicka där.

2. Du kommer nu till en sida där du ser bilden nedan. Följ mina instruktioner i blått, så ska det nog gå vägen!

Så. Förhoppningsvis blir det inga problem att genomföra läsläxan. Ni har till kl. 17.00 på tisdag på er att svara. Mitt tips är att inte skriva in kommentaren kl. 16.58 på tisdag, ifall något skulle gå fel. Ge er själva lite marginal att reda ut eventuella frågetecken eller lösa tekniska problem.

Lämna en kommentar

Filed under Svenska-9

Kommentera

